đEnglish! (¡InglĂ©s! đ)
Welcome back kids and families! How are you doing these days? Hope you’re really well and enjoying being in family. (¡Bienvenidos chicos y familias! ¿CĂłmo estĂĄn estos dĂas? Espero que estĂ©n muy bien y disfrutando estar en familia.)
Let's start! (¡Vamos a empezar!)
As we do every
English lesson, we start by singing and dancing the "Hello Song!" Here's the link to it. (Como hacemos
todas las clases de Inglés,
empezamos cantando y bailando la "Hello Song!" SeguĂ el link.)
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
WHAT MATERIALS ARE
YOUR TOYS MADE OF? (¿De quĂ© materiales estĂĄn hechos tus juguetes?)
Click on the
following link. Look at the pictures, click on them to read the names, click on
the “speaker” icon and listen to the names of the materials. (HacĂ© click en el siguiente link.
Mirå las imågenes, hacé click en ellas y leé sus nombres; clickeå en el iconito
de “parlantito” y escuuchĂĄ los nombres de los materiales.)
LINK: Quizlet – Flashcards: Toys’ Materials
https://quizlet.com/519652946/flashcards
LET’S PRACTICE! (¡ A practicar!)
Go to the link that
follows. You have to look at the pictures and the words spread on the screen.
Drag either the images or the words to their corresponding pairs. You have to
make everything disappear as fast as possible! Have fun! (Accedé al link que sigue. Tenés que
mirar las imĂĄgenes y las palabras desparramadas por la pantalla. ArrastrĂĄ las
imĂĄgenes o las palabras hasta su par correspondiente. ¡TenĂ©s que hacer
desaparecer todo lo antes posible! ¡A divertirse!)
LINK: Quizlet - Match: Toys’
Materials
https://quizlet.com/519652946/match
Now, click on the
link below. Here, you have to do three things: (Ahora hacé click en el link de
abajo. Acå, tenés que hacer tres cosas:)
LINK: Quizlet – Test: Toys’ Materials
https://quizlet.com/519652946/test
First, you have to look at the pictures and write the name of the materials. (Primero, tenés que mirar las imågenes y escribir los nombres de los materiales.)
Then, you have to read the names and look at the pictures. To match the pictures and the words, you have to write the letters on the empty space. (DespuĂ©s, tenĂ©s que leer los nombres y mirar las imĂĄgenes. Para unir las imĂĄgenes con sus nombres, tenĂ©s que escribir las letras que corresponden en el espacio vacĂo.)
Finally, you have to look at the picture, read the words below and choose the correct answer. (Por Ășltimo, tenĂ©s que mirar la imagen, leer las palabras que estĂĄn abajo y elegir la respuesta correcta.)
Notebooks time! (¡Vamos a los cuadernos!)
Before we go to the
notebooks, go to the following link. Watch the video and sing the weather song!
(Antes de ir a los
cuadernos, hacĂ© click en el link. MirĂĄ el video y ¡cantĂĄ la canciĂłn del clima!)
LINK:
The Weather Song
https://www.youtube.com/watch?v=VWUzqD4Zbw4
In your yellow
notebooks, write: (En tu cuaderno amarillo, escribĂ:)
TODAY IS 21 AUGUST (FECHA)
IT'S ... (weather)
(CLIMA)
MY NAME IS...
(NOMBRE)
I'M ... YEARS OLD.
(EDAD)
READ AND CIRCLE: (LeĂ© y encerrĂĄ en un cĂrculo.)
WHAT IS YOUR
FAVOURITE TOY MADE OF? (¿De quĂ© material
estĂĄ hecho tu juguete favorite?)
– FOAM – METAL
– PLASTIC – WOOD – CARDBOARD - FABRIC –
* Papis, no es necesario
imprimir nada. Las actividades se pueden realizar online,
desde la compu, tablet o celu donde los chicos estén trabajando.
This is all
for now! đHope to see you all soon. đ (Esto es todo por ahora. Espero verlos prontito.)
Love,đ
Miss Vicky đđ
* RECUERDEN QUE ME PUEDEN MANDAR SUS
TRABAJIITOS AL SIGUIENTE MAIL:
ingles.primariaauxiliadora@gmail.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario