💂English! (¡Inglés! 💂)
Welcome back kids and families! How are you doing these days? Hope you’re really well and enjoying being in family. (¡Bienvenidos chicos y familias! ¿Cómo están estos días? Espero que estén muy bien y disfrutando estar en familia.)
Let 's start! (¡Vamos a empezar!)
As we do every English lesson, we start by singing and dancing the "Hello Song!" Here's the link to it. (Como hacemos todas las clases de Inglés, empezamos cantando y bailando la "Hello Song!" Seguí el link.)
LINK: Hello song!
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Now, click on the following link. Watch the video and sing “The Weather Song!”, hacé click en el link. Mirá el video y ¡cantá la canción del clima!)
LINK: The Weather Song
https://www.youtube.com/watch?v=VWUzqD4Zbw4&t=2s
The animals’ Song! (¡La canción de los animales!)
Click on the link below 👇🏻. Watch, dance and sing the animals’ song. Let’s have some fun! (Hacé click en el link de abajo. Mirá el video,cantá y bailá la canción de los animales. ¡A divertirse!)
LINK: YouTube – The Animals’ Song!
https://www.youtube.com/watch?v=bcHQFwngzbQ
LET’S PRACTICE! (¡A practicar!)
Now, click on the link that follows. Matching game!! Look at the pictures moving on the tile and click on the pictures below to find the matching pairs. (Ahora, hace click en el link que sigue. ¡Juego de la memoria! Mirá las imágenes en movimiento y clickeá en las imágenes de abajo para encontrar los pares iguales.)
LINK: WordWall – Find the Match – ANIMALS
https://wordwall.net/resource/4253070
Book’s time! (¡Vamos a los libros!)
Open your book on p. 46. (Abrí tu libro en la pág. 46.)
Exercise 1: Look at the pictures, listen to the animals and circle the correct one. (Mirá las imágenes, escuchá los animales y encerrá con un círculo el correcto.)
LINK: “New Treetops 1” - UNIT 7 - Animals - CD2; Audio 33
https://drive.google.com/file/d/1kzBzb6unSvbYQ86G-KH_IkET4hvVXX_S/view?usp=sharing
Exercise 2: Spot the differences! Look at the pictures. What’s different among them? Circle. (¡A encontrar las diferencias! Mirá las imágenes ¿Qué es diferente en cada una? Encerrá las diferencias con círculos.)
Notebooks time! (¡Vamos a los cuadernos!)
Before we go to the notebooks, go to the following link. Watch the video and sing the weather song! (Antes de ir a los cuadernos, hacé click en el link. Mirá el video y ¡cantá la canción del clima!)
LINK: The Weather Song
https://www.youtube.com/watch?v=VWUzqD4Zbw4&t=2s
In your yellow notebooks, write: (En tu cuaderno amarillo, escribí:)
TODAY IS 30 OCTOBER. (FECHA)
IT'S ... (weather) (CLIMA)
MY NAME IS... (NOMBRE)
I'M ... YEARS OLD. (EDAD)
DRAW YOUR FAVOURITE ANIMAL FROM THE BOOK. (DIBUJÁ TU ANIMAL FAVORITO DEL LIBRO.)
This is all for now! 😁Hope to see you all soon. (Esto es todo por ahora. Espero verlos prontito.)
Love, 💕
Miss Vicky 😘💂
* RECUERDEN QUE ME PUEDEN MANDAR SUS TRABAJIITOS AL SIGUIENTE MAIL:
ingles.primariaauxiliadora@gmail.com
*PAPIS: NO ES NECESARIO QUE IMPRIMAN NADA. LAS IMÁGENES CORRESPONDEN A LA PÁG. 46 DEL LIBRO “NEW TREETOPS 1”, CON EL QUE VENIMOS TRABAJANDO DESDE EL AÑO PASADO. EN CASO DE NO TENERLO, LOS CHICOS PUEDEN VER LAS IMÁGENES DESDE EL CELU, COMPU O TABLET DONDE ELLOS ESTÉN TRABAJANDO Y COPIAR LAS RESPUESTAS EN SUS CUADERNOS.
No hay comentarios:
Publicar un comentario