💂English! (¡Inglés! 💂)
Welcome back kids and families! How are you doing these days? Hope you’re really well and enjoying being in family. (¡Bienvenidos chicos y familias! ¿Cómo están estos días? Espero que estén muy bien y disfrutando estar en familia.)
Let 's start! (¡Vamos a empezar!)
As we do every English lesson, we start by singing and dancing the "Hello Song!" Here's the link to it. (Como hacemos todas las clases de Inglés, empezamos cantando y bailando la "Hello Song!" Seguí el link.)
LINK: Hello song!
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Now, click on the following link. Watch the video and sing “The Weather Song!”, hacé click en el link. Mirá el video y ¡cantá la canción del clima!)
LINK: The Weather Song
https://www.youtube.com/watch?v=VWUzqD4Zbw4
The animals’ Song! (¡La canción de los animales!)
Click on the link below 👇🏻. Watch, dance and sing the animals’ song. Let’s have some fun! (Hacé click en el link de abajo. Mirá el video,cantá y bailá la canción de los animales. ¡A divertirse!)
LINK: YouTube – The Animals’ Song!
https://www.youtube.com/watch?v=bcHQFwngzbQ
LET’S PRACTICE! (¡A practicar!)
Now, click on the link that follows. Matching game! Look at the pictures and drag them to their names. When you finish, press submit. Have fun! (Ahora hacé click en el link que sigue. ¡A unir! Mirá las imágenes y arrastralas hasta sus nombres. Cuando termines, clickeá en “SUBMIT”. ¡A divertirse!)
LINK: WordWall - Match up - ANIMALS
https://wordwall.net/resource/6400330
Book’s time! (¡Vamos a los libros!)
Open your book on p. 47. It’s stickers’ time! Go to the back of the book and look for the animal stickers. Then, look at the picture on p. 47. Listen to the audio and stick the animals on the correct place. (Abrí tu libro en la pág. 47. ¡A pegar los stickers! Andá a la parte de atrás del libro y buscá los stickers de los animales. Luego, mirá la imagen de la pág. 47. Escuchá el audio y pegá los stickers donde corresponda.)
LINK: “New Treetops 1” - UNIT 7 - ANIMALS - It’s stickers’ time! - CD 2; Audio 34
https://drive.google.com/file/d/1Q7iKmJTMdomL64ksqz3P4uQJbum0ryTv/view?usp=sharing
Let’s work a little bit more… (Trabajemos un poquito más…)
Now, go to p. 86 on your book. Look at the pictures and match the animals to their “beds.” Then colour. (Andá a la pág. 86 de tu libro. Mirá las imágenes y uní los animales con sus “camas”. Luego, pintá todo.)
Notebooks time! (¡Vamos a los cuadernos!)
Before we go to the notebooks, go to the following link. Watch the video and sing the weather song! (Antes de ir a los cuadernos, hacé click en el link. Mirá el video y ¡cantá la canción del clima!)
LINK: The Weather Song
https://www.youtube.com/watch?v=VWUzqD4Zbw4
In your yellow notebooks, write: (En tu cuaderno amarillo, escribí:)
TODAY IS 6 NOVEMBER. (FECHA)
IT'S ... (weather) (CLIMA)
MY NAME IS... (NOMBRE)
I'M ... YEARS OLD. (EDAD)
BOOK p. 47 AND 86.
This is all for now! 😁Hope to see you all soon. (Esto es todo por ahora. Espero verlos prontito.)
Love, 💕
Miss Vicky 😘💂
* RECUERDEN QUE ME PUEDEN MANDAR SUS TRABAJIITOS AL SIGUIENTE MAIL:
ingles.primariaauxiliadora@gmail.com
*PAPIS: NO ES NECESARIO QUE IMPRIMAN NADA. LAS IMÁGENES CORRESPONDEN A LA PÁGS. 47 Y 86 DEL LIBRO “NEW TREETOPS 1”, CON EL QUE VENIMOS TRABAJANDO DESDE EL AÑO PASADO. EN CASO DE NO TENERLO, LOS CHICOS PUEDEN VER LAS IMÁGENES DESDE EL CELU, COMPU O TABLET DONDE ELLOS ESTÉN TRABAJANDO Y COPIAR LAS RESPUESTAS EN SUS CUADERNOS.
No hay comentarios:
Publicar un comentario